dimarts, 15 d’abril del 2008

Vic, 13 d'abril de 2008


Com recordaré tot això, quan ja no ho tengui? No és ver que la nostàlgia del present encara fa més mal que la nostàlgia del passat? I la nostàlgia del futur, que no en fa més encara, perquè no podem posar-li noms ni cares? (...)

Mentre jo xerrava amb ma mare veia n'A. a través dels vidres polsosos de la cabina telefònica. Ella era a l'altre cantó de la plaça, asseguda a l'ombra del tendal d'un dels cafès, i mullava bocinets d'ensaïmada dins un cafè amb llet mentre cartejava un exemplar endarrerit de l'Última Hora. Un d'aquests moixos polissons que volten pels cafès dels pobles s'havia acostat a ensumar la nostra senalla de la compra, i n'A. li donava bocinets del seu berenar. En penjar el telèfon encara vaig quedar guaitant-la una estona. És fabulosa aquesta capacitat que té la imatge d'una al·lota per configurar-nos visions del nostre futur. (...) La paraula Barcelona, per bé que dugui encadenades associacions prometedores, encara no ha generat cap imatge del meu futur que pugui superposar-se a la d'una al·lota asseguda a l'ombra d'un tendal de cafè que dóna ensaïmada a un moix, i que vos dic que és la imatge més perfecta d'un món que, des d'aquell dia ençà, no ha deixat d'anar-se'm.

Emili Manzano, Pinyols d'aubercoc (del relat Un estar d'àngels)

5 comentaris:

Anònim ha dit...

m'encanta que t'hagis fet un blog... ja t'aniré seguint!
Ara, m'has deixat ben sorprès quan he llegit aquest text, que m'ha fet sospitar per no estar en subestàndard mallorquí...
;)

Anònim ha dit...

Ara que s'ha acabat el CAP jo ja començo a notar la nostàlgia de les pauses alliberadores de les 7 menys quart. Sobretot pel que fa aquell fenomen que comença per CRU.

Haha.

Petons.

Anònim ha dit...

Ei Sepe som en Jordi el teu "cosinet", m'encanta que hagis fet un blog, ja que des de que t'havien tancat el fotolog, els meus horabaixes avorrits rescatats per algún dels teus genials comentaris havien quedat òrfes! Gràcies. Un beso ENORME!!

Anònim ha dit...

Pot semblar "amor de germana", pot semblar "orgull pel fet de compartir genètica", pot semblar "admiració influenciada per compartir la mateixa sang"...tanmateix, em cregueu o no, és amor, orgull i admiració a la persona.
Diu en J.Sabina "no hay nostalgia peor que añorar lo que nunca jamás sucedió"...

BKM ha dit...

Vaja bloc més xulo eh??? enhorabona. El que dius al perfil m'encanta, jajaja.

BONDA!!!