dilluns, 31 de gener del 2011

El PP i Blancaneus al carrer del Sindicat


El PP de Palma ens sol regalar perles a tots i cadascun dels Plens; avui, per exemple, xerrant del paper de Normalització Lingüística en el nomenclàtor dels carrers de Ciutat, han denunciat que el carrer Aspàreg no empràs la forma "més mallorquina" espàrrec (si el pobre arquebisbe Aspàreg de Tarragona hagués sabut que el confondrien amb el fruit de l'esparreguera...) i han demanat que si qualque dia es dedica un carrer a la batlessa actual no es grafiàs "Aina Cappelat". Repetesc que el context era el Ple de l'Ajuntament de Palma, per si ho començàveu a dubtar...

De totes maneres, la "perla" que ha triomfat més entre amics i coneguts la vàrem escoltar el passat 16 de juliol; el PP havia convocat un ple extraordinari per a presentar les seves propostes contra la crisi. Cap era una meravella, però sens dubte la millor fou la següent [escaneig i transcric l'acta, objectivitat davant de tot]:



ACTA DE LA SESSIÓ DEL PLE

Identificació de la sessió
Núm.: 15
Caràcter: Extraordinària
Data: 16 juliol de 2010
Horari: de 10’10 a 13’35 hores
Lloc: saló de sessions

- Proposició relativa a la realització de promocions comercials

Degut a problemes tècnics a la gravació, no s’ha enregistrat una part del plenari.

Es proposa:

L’Ajuntament de Palma ha de ajudar al sector del comerç i molt més en temps de crisi econòmica com l’actual. És important realitzar campanyes de promoció comercial, temàtiques, de cap a cap d’any. Aquestes campanyes s’han de fer de la mà de les patronals de Comerç AFEDECO i PIMECO i de la Fundació IBI Comerç, a més de comptar amb l’inestimable ajuda d’altres entitats amb competències en comerç. Les campanyes a realitzar poden ser temàtiques, per a la qual cosa es poden realitzar convenis de col·laboració amb companyies destinades a la creació i promoció de personatges del món infantil, ja sigui a través del cinema, la televisió o a través de mitjans escrits com ara Disney o d’altres per poder utilitzar els personatges infantils propis d’aquestes companyies per poder atreure clients a les vies comercials.

En aquest sentit, el Grup Municipal del Partit Popular presenta la següent

PROPOSICIÓ

L’Ajuntament de Palma realitzarà convenis amb companyies destinades a la creació i promoció de personatges del món infantil, ja sigui a través del cinema, la televisió o a través de mitjans escrits, per poder utilitzar aquests com a reclam promocional als carreres comercials de Palma i poder realitzar campanyes promocionals temàtiques del comerç de la nostra ciutat de cap a cap d’any
.

Que una de la desena de propostes que va presentar el PP per a sortir de la crisi fos ambientar els carrers comercials amb personatges de Disney em pareix atòmic... si Disneyland pretén parèixer una ciutat, Ciutat pretén parèixer Disneyland... Per a què reforçar el que ens singularitza, allò que ens dóna un valor diferenciat davant altres destins, que és molt i de gran qualitat, si podem recórrer a en Dumbo i na Blancaneus, com poden fer la totalitat de ciutats del planeta?

Ja posats, per què no canviam el nom del carrer de Sant Miquel pel de Sant Micky (Mouse?)... així podem sortir de la crisi normalitzant els noms de carrers amb el mètode PP!